close
چت روم
کاهش استرس

پنجشنبه 25 مرداد 1397

پایگاه اینترنتی ♥ کورش بزرگ♥ پرتال فرهنگی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی ، روانشناسی ، سلامت ، مد ، پزشکی ، دکوراسیون ، آشپزی

جديدترين مطالب

پربازديدترين مطالب

جستجوگر پيشرفته سايت





تبليغات ويژه


با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرما ورزش شنا در بین افراد مختلف طرفداران زیادی پیدا می کند.

 

فواید شنا در فصل تابستان

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


یک پزشک طب سنتی معتقد است: حجامت غیر اصولی عوارض غیر قابل جبران به دنبال دارد.

 

حجامت غیر اصولی نکنید

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


به سادگی خوابتان را رویایی کنید!

پزشکان ورزش کردن را به افرادی که معمولا شب ها کابوس می بینند توصیه می کنند.

به سادگی خوابتان را رویایی کنید!پزشکان در جدیدترین تحقیقات خود پی برده اند که ورزش به ویژه اگر به صورت منظم انجام شود باعث بهبود خواب و رویا دیدن می شود.

بر اساس این یافته ی جدید، ورزش کردن به صورت روزانه علاوه به رفع استرس، افسردگی و تناسب اندام می تواند باعث بهبود چرخه ی خواب و حتی تاثیر گذاری بر روی نوع خواب شود.

گفتنی است در این آزمایش پزشکان افراد را به دو دسته تقسیم کردند و دسته اول در بازه ی چند ماهه انجام این آزمایش ورزش نکردند و دسته ی دوم به صورت منظم ورزش انجام دادند.

نتیجه بدست آمده نشان داد که دسته ی دوم بیشتر خواب های آرام و شاد در مقایسه با دسته ی اول گروه داوطلبان دیدند.

بررسی ها نشان می دهند ورزش کردن باعث بهبود عملکرد قسمت پاداش دهی مغز واقع در جلوی پیشانی می شود و در نتیجه ضمن تنظیم هورمون های خواب سبب می شود تا فرد به دلیل دریافت پاداش از

سوی مغزش خواب های آرام، شاد و ملایم ببیند.

نکته: پزشکان ورزش کردن را به افرادی که معمولا شب ها کابوس می بینند توصیه می کنند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


این ورزش ها به درمان افسردگی کمک می کنند

  اندورفین یک مسکن طبیعی بوده و در کاهش درد موثر است.

این ورزش ها به درمان افسردگی کمک می کنندتحقیقات نشان می دهند که ورزش و فعالیت بدنی می تواند در بهبود علایم افسردگی نقش عمده ای ایفا کند.


متخصصان مکانیسم این اثر را افزایش ترشح سروتونین در نتیجه ورزش می دانند. سروتونین یک واسطه عصبی است که در تنظیم خلق و خو  و احساساتی نظیر امید، علاقه، لذت، انگیزه و تنظیم خواب نقش

اساسی دارد.

تحرک فیزیکی و ورزش ترشح اندورفین را نیز در بدن افزایش می دهند. اندورفین یک مسکن طبیعی بوده و در کاهش درد موثر است.

در میان ورزش ها، انواع هوازی نظیر شنا، دوچرخه سواری و کوهنوری اثر بیشتری بر بهبود خلق و خو و درمان افسردگی دارند در حالی که تاثیر ورزش های غیر هوازی مانند بدنسازی در این خصوص

ناچیز می باشد.

روانپزشکان در کنار دیگر شیوه های درمانی افسردگی همواره به بیماران خود تاکید می کنند برای تسریع روند درمان، حداقل 3 روز در هفته و به میزان 30 دقیقه، فعالیت فیزیکی از نوع هوازی داشته باشند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


استرس های دوران کودکی خطرناک هستند

مدیریت استرس را به کودکان آموزش دهید.

استرس های دوران کودکی خطرناک هستند

تحقیقات گروهی از روانشناسان آمریکایی نشان می دهد استرس ها و تجربه های تلخ دوران کودکی می ‌توانند باعث بروز بسیاری از اختلالات جسمی از جمله

عوارض قلبی و بیماری های التهابی و در نهایت کاهش طول عمر شوند.

برای انجام این مطالعه، محققان دانشگاه پیتسبورگ ارتباط میان زندگی در فقر و علایم اولیه بیماری های قلبی را در 200 نوجوان سالم مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد در نوجوانانی که در خانواده

های فقیر زندگی می کنند، علایمی از تصلب شرایین و پرفشاری خون مشاهده می شود.

اثرات منفی استرس و فشارهای روانی بر روی سیستم قلبی- عروقی به اثبات رسیده است. اغلب محققان بر این باورند که استرس یک عامل خطر جدی برای بیماری ‌های عروق کرونر و حملات قلبی به شمار

می رود.

پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن نیز گرچه مزایای بسیاری برای بشر داشته است، اما به دلیل افزایش استرس و فشارهای روانی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را افزایش داده است.

مدیریت استرس را به کودکان آموزش دهید. اصلاح شیوه زندگی از جمله تغذیه سالم، ورزش منظم و مداوم و یادگیری تکنیک های روانشناسی به کاهش استرس و حفظ سلامت جسمی کمک می کنند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


راه های ساده برای پشت سرگذاشتن استرس

 همه ی ما در زندگی با مشکلات فراوانی سرو کار داریم. عکس العمل سیستم "دفاعی" بدن ما به ماننده یک ضربه گیر عمل می کند.

راه های ساده برای پشت سرگذاشتن استرس دراینجا 10 راه ساده وجود دارد که می تواند اعصاب شما را تسکین دهد تا ذهن شما استراحت کند.

 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


زایمان در آب استرس مادر را کاهش می‌دهد

یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان در آب استرس مادر را کاهش می‌دهد و کاهش استرس موجب کاهش درد و افزایش اعتماد به نفس در توانایی زایمان می‌شود.

زایمان در آب استرس مادر را کاهش می‌دهد

دکتر زهرا سهیلی پور با بیان اینکه زایمان در آب هیچ گونه عارضه‌ای برای مادر و نوزاد ندارد، اظهار کرد: با توجه به میزان روبه افزایش سزارین در بین مادران انجام زایمان در آب روش مناسبی برای ترویج زایمان طبیعی مادران است.

 

وی با بیان اینکه مجهز شدن بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها به وان‌های مخصوص زایمان امری ضروری برای ترویج زایمان طبیعی است، افزود: زایمان یک امر فیزیولوژیک است که در بدن مادر ایجاد می‌شود در نتیجه اگر به صورت طبیعی انجام شود اضطراب و استرس مادر کاهش یافته و کاهش استرس موجب کاهش درد و افزایش اعتماد به نفس در توانایی زایمان می‌شود.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات مطالب


آمار کلي سايت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1688
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاين افراد آنلاين : 5
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 11

    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 200
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 1,222
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 0
    بازديد هفته بازديد هفته : 4,604
    بازديد ماه بازديد ماه : 40,120
    بازديد سال بازديد سال : 97,420
    بازديد کلي بازديد کلي : 1,226,695

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 54.196.98.96
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :

مطالب تصادفي



خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود


امکانات جانبي