close
چت روم
ورزش و بهداشت

دوشنبه 25 تیر 1397

پایگاه اینترنتی ♥ کورش بزرگ♥ پرتال فرهنگی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی ، روانشناسی ، سلامت ، مد ، پزشکی ، دکوراسیون ، آشپزی

جديدترين مطالب

پربازديدترين مطالب

جستجوگر پيشرفته سايت





تبليغات ويژه




ورزش,تناسب اندام سلوليت,سلوليت چيست

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


افتادگی شانه ها,علت افتادگی شانه ها

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0





امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


بدنسازی,روش حجیم کردن عضلات,عضله سازی

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0



چگونه لاغر شویم,کاهش وزن,روشهای کم کردن وزن

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 

 

افراد لاغر ورزش را کنار نگذارند !
محققان معتقدند افراد لاغر نباید ورزش را کنار بگذارند چون ممکن است در داخل بدن آنها چربی به شکل توده دور ارگانهای بدن را گرفته باشد.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


اکـثر متخصصین عقیـده دارنـد کـه پیـاده روی، بـاغبــانی و سایر انواع فعالیتهای متوسط کلید حفظ سلامتی اسـت. یک تحقیق جدید نشان می دهد کـه افـراد نیاز به فعالیت های شدیدتر دارند. محقـقـان عـقیده دارند کـه هـر فـرد بـه طـور متوسط به 30 دقــیقه در روز ورزش و فـعالیت جسمـی نـیـاز دارد و بـرخـی دیــگر از متـخصصین ورزشی  باور دارند که این میزان باید به یک ساعت برسد. عـقـایـد و  توصیـه هـای ضـد و نقـیـض و متـفـاوت از سـوی متخصـصین علم ورزش مـمـکن اسـت بـاعـث سـردرگمی شما نیز شده باشد. احتمالاً دوست دارید بدانید که واقعاً به چه مقدار ورزش در روز نیاز دارید.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك  می كند.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0



اگر به علت ساعت‌های طولانی کار اداری دچار مشکل حفظ تناسب اندام هستید، انجام این تمرین‌ها در محل‌ كار، شیوه‌ای عالی برای به حرکت درآوردن بدنتان در پشت‌میزتان است.


ورزش پشت میز کار

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


افرادی که تمایل ندارند در هوای سرد زمستان بیرون بروند تا ورزش کنند، می توانند در محیط داخل خانه ورزش های مناسبی را برای حفظ سلامتی خود انجام دهند.


ورزش داخل خانه

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


داشتن فعالیت بدنی مناسب برای افراد مسن بسیار مهم است، زیرا باعث می شود که آنها دارای تحرک باشند و سالم زندگی کنند. این ورزش ها را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. لباس مناسبی بپوشید و در کنار خود بطری آب بگذارید تا آب بدنتان کم نشود.


ورزش افراد مسن

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


احتمال ایجاد آسیب‌های ورزشی هم برای افرادی وجود دارد که به صورت حرفه‌ای فعالیت ورزشی انجام می‌دهند و هم کسانی که به صورت مقطعی ورزش می‌کنند.


آسیب ورزشی

آیا شما هم با کسانی که از ترس صدمه‌دیدن، ورزش را کنار می‌گذارند، برخورد داشته‌اید؟ همان‌هایی که فکر می‌کنند نباید تکان بخورند، مبادا که دست و پایشان خراش بردارد، رگ به رگ شود یا بدتر از آن استخوان‌شان بشکند!

 

اگر خودتان هم این‌طور فکر می‌کنید و از ترس چنین آسیب‌هایی، ورزش را از برنامه‌ روزانه‌تان حذف کرده‌اید،‌ خوب است در این مورد تجدیدنظر کنید؛ چرا که شاید بتوان از بروز این مشکلات پیشگیری کرد یا شاید روش‌های درمان ساده‌تر از آن چیزی باشد که شما فکر می‌کنید.

 

ورزشکاران و کسانی که مشغول انجام ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای هستند، بیشتر در معرض آسیب‌ های ورزشی قرار دارند یا افرادی که بندرت ورزش می‌کنند و عادت به فعالیت‌های جسمی مداوم ندارند؟ شاید این یکی از مهم‌ترین سوالاتی باشد که برای من و شما مطرح می‌شود؛ پرسشی که باید پاسخش را بدانیم تا بتوانیم از بروز این آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


در بین برخی ورزشکاران شایع است که هورمون رشد می‌تواند گرا بزرگ کند و سیستم هوازی را تقویت کند. لذا آن‌ها دست به مصرف این هورمون و ترکیبات وابسته به آن می زنند.


هورمون رشد و ورزش

هورمون رشد (growth hormone) به طور طبیعی توسط غده هیپوفیز در بدن تولید می‌شود.

 

تحقیقات نشان داده است، با وجود اینکه استفاده از هورمون رشد دارویی باعث افزایش حجم بدن می گردد، ولی عملکرد ورزشی را افزایش نمی دهد.

 

سوماتوتروپین از انواع داروهای حاوی هورمون رشد است که بدنسازها به آن سوما می‌گویند و متاسفانه یکی از داروهای مورد استفاده آنهاست و به شدت به عنوان یک عامل دوپینگ مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


آب آلوده استخر باعث بروز بیماری های مختلفی مثل اسهال، بیماری پوستی، عفونت گوش، عفونت چشم و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مثل حلق و بینی می شود.

 


بیماری استخر شنا

با شروع فصل تابستان افراد زیادی برای تفریح و خنک شدن به استخرهای شنا و پارک های آبی می روند، اما میکروب های بدن شناگران می تواند آب استخر را آلوده کند.

قبلا خیلی در این باره نگران نمی شدیم، ولی هم اکنون میکروب های جدیدی آب را آلوده کرده و باعث بروز بیماری می شوند. در این مقاله با بیماری های ناشی از آب استخر آشنا خواهیم شد.

بیماری های ناشی از آب استخر شنا توسط میکروب هایی مانند کریپتو، ژیاردیا، ای کلای (اشرشیاکلی) و شیگلا ایجاد می شوند که با بلعیدن تصادفی آب آلوده به مدفوع، بین افراد پخش می شوند.

در استخرهای عمومی، افراد زیادی شنا می کنند و اگر کسی مبتلا به اسهال باشد و آب را آلوده کند، قورت دادن این آب افراد دیگر را بیمار می کند.

گفته می شود کلر موجود در آب استخر این میکروب ها را از بین می برد، ولی کلر نمی تواند فورا اثر کند و مدتی طول می کشد تا میکروب ها را بکشد و برخی میکروب ها مثل کریپتو در مقابل کلر مقاوم هستند و چند روز در استخر زنده می مانند.

به همین دلیل است که بهترین استخرها هم باعث انتقال بیماری ها می شوند. لذا ترویج رفتارهای سالم شنا کردن در بین افراد، برای هر مکان تفریحی آبی لازم و ضروری است.

رفتارهای سالم شنا، افراد را از ابتلا به بیماری های ناشی از آب استخر حفظ می کند و از آلودگی آب استخر شنا به میکروب ها جلوگیری می نماید.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


 


ورزش مناسب در دوران کودکی فقط باید سرگرم کننده و تفریحی باشد تا بچه ها را به ورزش علاقه مند کند. بنابراین پدر و مادری که می خواهند فرزندشان را برای رده های قهرمانی و باشگاهی آماده کنند، این کار را باید در سنین بالاتر انجام دهند و در سنین زیر هشت سال، ورزش فقط باید با هدف حفظ آمادگی جسمانی و افزایش فعالیت بدنی انجام شود.


ورزش کودکان

تابستان که از راه می‌رسد، برنامه‌های تابستانی بچه‌ها هم شروع می‌شود؛ از بازی و ورزش گرفته تا کلاس‌های درسی و تقویتی. شاید سال‌ها پیش که خبری از این کلاس‌های جورواجور نبود، بچه‌ها هم خودشان بهتر بلد بودند سه ماه تابستان را بگذرانند و سرگرم شوند، ولی حالا انگار وضع فرق کرده است.

 

حالا پدر و مادرها نگران بچه‌ها هستند و می‌خواهند برای آنها طوری برنامه‌ریزی کنند که تابستان‌شان به بهترین شکل ممکن سپری شود.

 

در این میان، کلاس های ورزشی و فعالیت های فیزیکی هم در تابستان حسابی طرفدار پیدا می کند و بچه های زیادی راهی باشگاه ها و مجموعه های ورزشی می شوند. انگار تعطیل شدن درس و مدرسه جای ورزش و فعالیت های بدنی را برای بچه ها باز می کند.

 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0



ورزش مناسب در دوران کودکی فقط باید سرگرم کننده و تفریحی باشد تا بچه ها را به ورزش علاقه مند کند. بنابراین پدر و مادری که می خواهند فرزندشان را برای رده های قهرمانی و باشگاهی آماده کنند، این کار را باید در سنین بالاتر انجام دهند و در سنین زیر هشت سال، ورزش فقط باید با هدف حفظ آمادگی جسمانی و افزایش فعالیت بدنی انجام شود.


ورزش کودکان

تابستان که از راه می‌رسد، برنامه‌های تابستانی بچه‌ها هم شروع می‌شود؛ از بازی و ورزش گرفته تا کلاس‌های درسی و تقویتی. شاید سال‌ها پیش که خبری از این کلاس‌های جورواجور نبود، بچه‌ها هم خودشان بهتر بلد بودند سه ماه تابستان را بگذرانند و سرگرم شوند، ولی حالا انگار وضع فرق کرده است.

 

حالا پدر و مادرها نگران بچه‌ها هستند و می‌خواهند برای آنها طوری برنامه‌ریزی کنند که تابستان‌شان به بهترین شکل ممکن سپری شود.

 

در این میان، کلاس های ورزشی و فعالیت های فیزیکی هم در تابستان حسابی طرفدار پیدا می کند و بچه های زیادی راهی باشگاه ها و مجموعه های ورزشی می شوند. انگار تعطیل شدن درس و مدرسه جای ورزش و فعالیت های بدنی را برای بچه ها باز می کند.

 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


14 نکته درباره ورزش کردن

 


مرکز کنترل بیماری ها توصیه کرده است که هر هفته، حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و یا 75 دقیقه ورزش هوازی با شدت زیاد و یا ترکیبی از هر دوی این ورزش ها را انجام دهید.


ورزش کردن و سلامتی

ورزش کردن به شما آسیبی نمی رساند. اگر تازه ورزش را شروع کرده اید، آرام ورزش کنید.

 

در شروع ورزش، کمی کوفتگی عضلانی طبیعی است، بنابراین با هر کوفتگی، ورزش را قطع نکنید. اما اگر درد شدیدی داشتید، ورزش را متوقف کنید تا درد از بین برود.

 

اگر درد از بین نرفت، قبل از شروع مجدد ورزش، نزد یک متخصص پزشکی ورزشی بروید.

 

 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات مطالب


آمار کلي سايت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1688
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاين افراد آنلاين : 6
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 11

    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 1,114
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 1,457
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 0
    بازديد هفته بازديد هفته : 1,114
    بازديد ماه بازديد ماه : 19,390
    بازديد سال بازديد سال : 34,209
    بازديد کلي بازديد کلي : 1,163,484

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 54.224.111.99
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :

مطالب تصادفي



خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود


امکانات جانبي